kolmapäev, 25. oktoober 2017

Sünnitusest taastumine

Sünnitusest on nüüdseks juba 7 nädalat möödas ja ma tunnen ennast hästi. Vastab ikka tõele küll ütlus, et valu ununeb. 

Imetamine tekitas alguses parajat stressi, piima ei tulnud nii palju kui väike printsess soovis. Tuli leppida lisatoidu andmisega. Nüüdseks olen harjunud pideva vee soojendamise ja lutipudelitega jahmerdamisega. Õnneks sööb mu beebi ka ilusti rinnast edasi ja et pirtsuta. Järjest enam piisab talle söögikordadel rinnapiimast ja alati segu tegema ei peagi. Õnneks on minust siiani mööda läinud ka kõik rindadega seotud hädad. ainult kahel korral on rind olnud vastikult kõva ja valulik. Olen nendel päevadel piima välja pumbanud ja järgmiseks päevaks on probleem kadunud.

Karvakasv - täitsa ulme kui kiiresti raseduse ajal karvad kasvasid jalgadele ja kaenlaalla. Juuksed kasvasid muidugi ka, mis oli tore uudis. Nüüd on karvakasv märgatavalt aeglustunud ja vähenenud, õnneks juukseid välja ei lange. Olen lugenud, et paljudel peale sünnitust see juhtub.

Kõht - Raseduse ajal tuli naba alla õrn pruun triip, peale sünnitust oli see triip järsku poole jämedam ja kõvasti tumedam. Ilutseb siiani mu kõhul, lugesin, et peaks poole aasta jooksul ära kaduma. Mu elukaaslane noris mind terve raseduse aja, et varsti vupsab naba välja ja mida suuremaks mu kõht muutus, seda rohkem naeris, et nüüd küll ainult minutite küsimus, millal naba välja pressib. Minu õnneks jäi mu naba kuni raseduse lõpuni täiesti tavaliseks, aga peale sünnitust on nabaauk poole suurem kui varem. 

Õmblused - mulle tehti kokku umbes 30 nõelapistet, õmblusi oli nii sisemisi kui välimisi. Paha meenutada. Nädal aega ei saanud ma istuda, teisel nädalal toetasin ettevaatlikult kuidagi ühele kannile ja püsti saamine oli väga valulik. Esimesel nädalal pidin ennast esmalt kõhuli keerama ja siis kuidagi voodist välja roomama. Kolmandal nädalal oli istuda normaalne, aga jalutada väga pikalt ikka ei saanud, siis hakkasid õmblused tunda andma. Neljandal nädalal oli kõik normaalne, aga katsudes oli üks õmblus valulik, oli tekkinud selline haava koht kanni küljele, mis vahepeal hõõrus. Nüüd seitse nädalat peale sünnitust saan rahus öelda, kõik on jälle endine, kuskilt ei valuta, hõõru ega kipita.

Kaal - enne rasedust kaalusin 62 kilogrammi, raseduse lõpus 79 ja nüüd 68. On veel mida alla võtta. Mingit trenni ma veel tegema ei ole hakanud, lihtsalt jalutame iga päev umbes poolteist tundi. 

Väsimus/uni - alguses oli magamatust oluliselt rohkem, nüüd ärkame öösel kaks kuni kolm korda ja ma olen küll vahel väsinud hommikuti, aga üldiselt on päevatoimetusteks siiski energiat ja eriti ei kurda.

Hemorroidid - nendest ei tea ma õnneks mitte midagi.

Rasedusarme ka ei tekkinud, ei tea kas oli kasu igaõhtusest kreemitamisest või lihtsalt vedas.

Nüüd vaja veel sünnitusjärgsesse kontrolli minna, et ka arst kinnitaks, et kõik on hästi.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar